Maak kennis met:
Renée van Veen
Trainer
ACHTERGROND
Trainer en coach, safety culture consultant, universitair docent

We are for real
Voor mij is een belangrijke waarde ‘walk the way you talk’. Hoe mooi dit ook klinkt, het lukt me lang niet altijd om dit in de praktijk te brengen. Het mooie aan mijn vak vind ik dat elke training voor mij ook weer een gelegenheid is om mijn eigen gedrag onder de loep te nemen. Ik gebruik daarom graag mijn eigen uitdagingen en ‘fails’ om deelnemers mee te geven dat niemand perfect is en leren en persoonlijk leiderschap een levenslang proces is. En het brengt uiteraard de nodige luchtigheid met zich mee.
We are of the wall
Ik ben eerlijk en direct en dat vinden mensen wel eens eigenaardig of ongemakkelijk. Daar staat tegenover dat andere mensen dit juist een fijne eigenschap vinden en ze mij juist als veilig ervaren omdat ik geen dubbele agenda heb. Het antwoord ligt in ‘the eye of the beholder’.
We innovate for tomorrow
In mijn werk lever ik veel maatwerk; ik hou ervan me te buigen over complexe problemen en te kijken wat er in een specifieke situatie nodig is. Elke uitdaging draagt weer bij aan mijn ontwikkeling en ik schuw niet om te experimenteren met verschillende werkvormen en inzichten die ik in bijvoorbeeld boeken en opleidingen opdoe.
We float like a butterfly and sting like a bee
Mijn stijl is licht en enthousiast; ik vind het belangrijk een warme en luchtige sfeer neer te zetten waarin deelnemers zich prettig voelen en waarin ruimte is voor lol. Mensen leren meer als ze plezier hebben. Dat betekent niet dat er geen scherp randje is; even die ongemakkelijkheid opzoeken, een rake observatie geven, eerlijke feedback delen of een pittig gesprek voeren met de klant over wat er echt nodig is in een organisatie en waarom aanpak X niet gaat werken, hoort ook bij het vak.
We score without compromises
Als ik met een klant een relatie aanga dan doe ik dat vanuit radicale transparantie; als ik ergens niet in geloof, denk dat een aanpak niet werkt of denk dat ik het niet de juiste persoon ben voor de job, ga ik het gesprek aan met de klant om te onderzoeken wat er speelt en hoe we kunnen komen tot een aanpak die echt effectief is. Dat kan af en toe best een lastig proces zijn, want we willen het allemaal graag goed doen, ik ook. Maar dit soort gesprekken zijn wel vaak de gesprekken die het meest opleveren en de reden waarom ik doe wat ik doe; namelijk het echte gesprek voeren in organisaties.
